5 sfaturi pentru a intari sistemul imunitar al copilului tau

5 sfaturi pentru a intari sistemul imunitar al copilului tau

Obiceiurile de viata sanatoase ajuta la prevenirea multor boli sau reduc impactul asupra sanatatii copiilor. Va spunem care sunt acestea pentru a putea ramane sanatoase si puternice. 

Multe dintre bolile sezoniere care afecteaza copiii pot fi prevenite daca unele practici sunt implementate pentru a creste imunitatea. Asta pentru ca, in marea majoritate a cazurilor, aceste afectiuni sunt virale si oricat de mult dorim sa le tratam, nu avem medicamente curative pana in prezent.

Asadar, propriul corp al copilului este cel care trebuie sa se dueleze cu acesti germeni si pentru a iesi invingator trebuie sa aiba un sistem imunitar in stare buna.

Pentru toate acestea, astazi vom explica de ce copilul tau se imbolnaveste de atatea ori pe an si cum sa-si intareasca apararea cu strategii simple si naturale . Poti veni cu noi?

Ce este sistemul imunitar?

Ne nastem cu o „politie germenica” care ne permite sa supravietuim in afara pantecului mamei timp de cativa ani. In general, aceasta echipa vine completa si in conditiile potrivite pentru a se antrena impotriva rivalilor lor eterni : bacterii, ciuperci, virusi si paraziti.

In ciuda faptului ca avem elementele necesare, in primele etape ale vietii suntem lipsiti de experienta si nu putem face fata multor infectii. Prin urmare, natura inteleapta a dezvoltat o strategie care sa ne ofere o imunitate „imprumutata”, numita alaptare. Prin acest fluid viu, primim anticorpi fabricati de corpul mamei de-a lungul vietii. Ei bine, a avut mai mult timp sa se ocupe de microorganisme si sa-si dezvolte propria memorie imunologica .

De-a lungul lunilor si anilor, noi insine ne confruntam cu acesti agenti patogeni. Si desi au dus o lupta grea, pana la urma am ajuns sa castigam duelul. La fel, lupta dupa batalie devenim mai puternici, mai rezistenti si mai imuni la germenii obisnuiti.

Acest lucru explica putin de ce un copil mic se imbolnaveste mai mult decat un scolar si, la randul sau, acesta se imbolnaveste mai mult decat un adult. Timpul si experienta ne permit sa ne formam propriile noastre aparari.

Cu toate acestea, nimeni nu este complet scutit de a suferi de infectii in viata sa, deoarece in anumite circumstante echilibrul ideal este rupt si germenii avanseaza . De exemplu, atunci cand suntem supraexpusi la microbi (cum se intampla la intrarea in cresa) sau cand apararea noastra este coborata din diverse motive.

Cauze care favorizeaza scaderea sistemul imunitar

  • Clime extreme: precum frigul iernii sau caldura intensa si umeda.
  • Tratamente medicamentoase pe termen lung : antibiotice, medicamente anticanceroase sau corticosteroizi.
  • Situatii stresante: o mutare, nasterea unui frate, moartea unei persoane dragi.
  • Alte boli in curs:  o infectie de baza sau o boala oncologica.
  • Perioada de recuperare dupa o boala.
  • Patologii specifice ale sistemului imunitar, numite imunodeficiente.

Cum sa-i ajuti pe copii sa-si sporeasca apararea?

Unii copii trebuie sa-si ridice apararea din cauza unor probleme speciale de sanatate. Oricum, in orice caz, este interesant sa stim cum sa mentinem sistemul imunitar in conditii optime, astfel incat sa poata face fata inevitabilelor ciuma de sezon.

Dupa cum am mentionat, cei mai multi dintre noi ne nastem cu o imunitate normala si suficienta pentru a lupta impotriva celor mai comuni microbi. Dar trebuie sa ne expunem la ele intr-o oarecare masura, astfel incat sa ne putem „antrena” soldatii si sa raspundem mai eficient in viitor. Aceasta inseamna ca atunci cand ne confruntam cu o noua expunere la un anumit germen, putem rezolva problema in mai putin timp.

Mucofagia: Un pericol pentru sanatatea copiilor? Te-ar putea interesa si: Mucofagia: Un pericol pentru sanatatea copiilor?

Mai jos, va vom impartasi cateva sfaturi utile pentru a le pune in practica astazi si pentru a ajuta sistemul natural de aparare al copilului dumneavoastra sa fie intotdeauna in cea mai buna stare. Ia-ti notite!

1. Oferiti-le o dieta completa si sanatoasa

Tubul digestiv este un element fundamental pentru sistemul imunitar. Nu numai ca este poarta de acces pentru multi germeni, dar este si alcatuit dintr-o flora bacteriana „buna”, numita microbiota. Aceste microorganisme aduc multe beneficii sanatatii noastre si pentru ca ele sa functioneze corect si sa nu se intoarca impotriva noastra, este necesar sa le hranim corespunzator.

In plus, alimentele sunt sursa de nutrienti pe care organismul nostru nu le poate produce singur. Toate contribuie la echilibrul delicat si daca ne asiguram ca le consumam in cantitatile potrivite, vom contribui pozitiv la sanatatea noastra.

Pentru toate acestea, tineti cont de urmatoarele recomandari nutritionale:

  • Opteaza pentru alimente de casa si reduce-ti aportul de alimente procesate:  fie ca sunt gatite sau crude, alimentele naturale contin toti nutrientii de care avem nevoie, fara aditivii care ne dauneaza sanatatii. Este necesar sa se asigure o buna igiena a acestora inainte de a le prepara sau a le consuma (cand sunt crude) si strategiile de gatit adecvate pentru a pastra toate vitaminele si mineralele.
  • Asigura un aport suficient din toate grupele de alimente, dar in proportii potrivite pentru varsta si starea de sanatate.
  • Alege fructe si legume de sezon:  acestea contin vitaminele si mineralele care sunt cele mai necesare in functie de vreme. In general, este important sa se mentina un aport suficient de alimente care contin vitaminele A, C, D, E, fier, zinc, magneziu, cupru si seleniu.
  • Utilizati diferite tipuri de uleiuri: acest lucru favorizeaza aportul de diferite tipuri de acizi grasi si minerale. De exemplu, uleiul de masline este o sursa buna de vitamina E , iar uleiul de floarea soarelui este o sursa buna de omega-6.
  • Includeti alimente bogate in probiotice in dieta dvs.: de exemplu, iaurturi si lapte fermentat. De asemenea, se recomanda cresterea aportului de fibre prebiotice, precum cea continuta in ceapa, banane, usturoi si grau.
  • Oferiti intotdeauna apa ca bautura principala: o buna hidratare permite mucoaselor sa ramana umede si sanatoase pentru a rezista la intrarea germenilor. In plus, obiceiul de a bea apa este foarte sanatos din multe puncte de vedere si nu trebuie niciodata inlocuit cu sucuri sau bauturi comerciale.
  • Atentie la unele plante medicinale sau remedii naturiste:  menta, mierea, eucaliptul sau ghimbirul au o buna reputatie in lupta impotriva racelilor si a infectiilor respiratorii. Cu toate acestea, nu toate au demonstrat un beneficiu dovedit stiintific. Si dimpotriva, in anumite varste si conditii, pot fi contraproductive. Prin urmare, consultati intotdeauna medicul inainte de a le administra copiilor.

2. Invata-i reguli bune de igiena

Igiena mainilor este o masura simpla capabila sa salveze milioane de vieti . Cu o tehnica buna, transmiterea germenilor este mult redusa. Din acest motiv, incercati sa tineti cont de urmatoarele puncte:

  • Spalati-va mainile cu apa sigura si sapun, timp de cel putin 40 de secunde.
  • Frecati palma, spatele, cutele degetelor, zona de sub unghii si incheieturile mainilor.
  • Clatiti cu apa si uscati cu un prosop de hartie sau uscati la aer.
  • Repetati acest lucru de fiecare data cand mergeti la baie, cand va intoarceti acasa, dupa ce va jucati cu animalul dvs. de companie si inainte de a gati si de a manca.

In plus, este necesar sa se mentina o buna igiena in mediu si sa aeriseasca casa 365 de zile pe an . Retineti ca o casa plina de germeni este mai periculoasa decat putina raceala in nas.

5 remedii casnice pentru picioarele umflate Te-ar putea interesa si: 5 remedii casnice pentru picioarele umflate

In cele din urma, este important sa pastram medii fara fum, deoarece tutunul si alte substante toxice pot afecta negativ apararea copiilor.

3. Insuflati obiceiuri de viata sanatoase

Pe langa ingrijirea alimentara, este necesar ca copiii sa mentina o viata cat mai activa si inca de la o varsta frageda . Activitatea fizica este foarte pozitiva atat pentru mentinerea sanatatii, cat si pentru prevenirea bolilor.

De asemenea, activitatile sportive si recreative in aer liber sporesc si mai mult aceste beneficii. Ei bine, permite plamanilor sa respire aer proaspat incarcat cu oxigen si pielii, sa primeasca stimulul solar de care are nevoie pentru a-si produce propria vitamina d.

In sfarsit, un alt aspect nu minor este acela de a asigura o odihna buna, deoarece in timpul somnului corpul nostru desfasoara procese importante. In functie de varsta si starea copilului, va fi necesara ajustarea numarului de ore de odihna si asigurarea unui somn de calitate.

4. Gasiti un echilibru adecvat intre expunerea la virusi si ingrijirea sanatatii

Dupa cum am mentionat la inceputul articolului, memoria imunitara se dobandeste cu experiente infectioase succesive . Cu alte cuvinte, regula conform careia cu cat expunerea este mai mica, cu atat profitul este mai mare nu este intotdeauna indeplinita.

Exista insa etape in viata, precum primii doi ani ai copilariei, in care este necesar sa fii precaut cu expunerile. Acest lucru se datoreaza faptului ca micutii nu au inca un sistem imunitar complet matur pentru a face fata tuturor germenilor din jur. De fapt, in aceasta etapa li se ofera principalele imunizari pentru a evita sa-si puna viata in pericol.

In concluzie, niciuna dintre extreme nu este sanatoasa. Este necesar sa luam in considerare fiecare caz particular inainte de a lua decizia de a expune copiii la acele zone cu cea mai mare circulatie a germenilor , cum ar fi o gradinita sau o gradinita.

5. Respectati timpii de recuperare al fiecarui copil

Bolile copiilor afecteaza calitatea vietii tuturor locuitorilor lor. Si din acest motiv, multi parinti cauta neobosit „solutii magice”. Dar asta are riscurile sale, pe langa faptul ca rar ating scopul dorit.

Este necesar sa intelegem ca timpii fiecarui proces sunt individuali si ca acesta are un motiv de a fi: sistemul imunitar al copilului nostru functioneaza in ritmul sau. Asadar, dorinta de a accelera evolutia unei boli nu este o solutie viabila si cu atat mai putin adecvata.

La fel, este important sa se respecte timpii de recuperare ai fiecarei infectii, pentru a oferi corpului copilului posibilitatea de a se recupera pentru urmatoarea lupta. Daca a doua zi dupa scaderea febrei se intoarce la scoala, probabil ca va lua rapid un alt virus, pentru ca sistemul sau imunitar nu este inca in cele mai bune conditii.

Concluzie  

Cu toate acestea, vrem sa va avertizam ca se vor intampla boli sezoniere si ca, in adancul sufletului, acestea nu trebuie sa fie complet negative . Cu toate acestea, exista modalitati de a ajuta copiii sa faca fata mai bine maturizarii sistemului imunitar. Si mai presus de toate, protejati-i de boli potential fatale si prevenite cu imunizarile respective.


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la 5 sfaturi pentru a intari sistemul imunitar al copilului tau

Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×